دانستنی های پیش از خرید توالت فرنگی

اکثر ما که یک عمر از توالت ایرانی استفاده کرده‌ایم، معمولا زمانی به فکر خرید توالت فرنگی می‌افتیم، که به دلیل مشکلات جسمی مثل زانودرد، درد مفاصل، آرتروز و … استفاده از توالت ایرانی برایمان کمی سخت شده است؛ یا این که تصمیم به تغییر دکوراسیون و بازسازی خانه گرفته‌ایم و می‌خواهیم در کنار توالت ایرانی، توالت فرنگی هم داشته باشیم. اما متاسفانه نه آشنایی درستی با توالت فرنگی، لوازم جانبی، برند، جنس و … داریم و نه می‌دانیم، کدام مدل توالت فرنگی برای ما و سرویس بهداشتی مناسب است. بنابراین بهتر است ابتدا با انواع توالت فرنگی آشنا شویم، پس از آن نکات مهمی که باید هنگام خرید درنظر بگیریم را بدانیم.

انواع توالت فرنگی

۱. توالت فرنگی دو تکه

یکی از رایج‌ترین مدل‌های توالت فرنگی که می‌توانید در فروشگاه‌های لوازم بهداشتی ساختمان مشاهده کنید، توالت فرنگی دو تکه است. درواقع توالت دو تکه متشکل از دو قطعه جداگانه «صندلی» و «مخزن» است. از مهم‌ترین مزایای خرید و استفاده توالت فرنگی دو تکه می‌توان به قیمت ارزان و مناسب آن اشاره کرد. معمولا این مدل در بین دیگر مدل‌های تولیدشده قیمت پایین‌تری دارد. همچنین قطعات توالت از یکدیگر مجزا است و حمل و نقل آن‌ها هم آسان‌تر است. به‌ویژه اگر در آپارتمان و در واحدهای طبقات بالا زندگی می‌کنید، یا در ورودی خانه شما چندین پله دارد و مجبور هستید، برای رفتن به داخل خانه، پله‌ها را طی کنید.

توالت دو تکه برای قرارگرفتن در کنار هم ساخته شده است، ولی بین این دو قطعه زمانی که به یکدیگر متصل می‌شود، درز وجود دارد. متاسفانه از نکات منفی در مورد این توالت‌ها می‌توان به تجمع گرد و خاک و جرم بین درزها اشاره کرد. هرچند باید خیلی دقت کنید تا خاک و آلودگی بین درزها را ببینید! به هر حال اگر خیلی به تمیزی و براق بودن توالت فرنگی اهمیت می‌دهید، قطعا این مدل توالت برای شما دردسر ساز خواهد بود.

۲. توالت فرنگی یک تکه

توالت یک تکه، یک توالت مدرن‌تر و براق‌تر از مدل دو تکه قدیمی است. حمل و نقل آن نسبت به مدل دو تکه سخت‌تر ولی نصب آن آسان‌تر است. قیمت توالت فرنگی یک تکه نسبت به نوع دو تکه بیشتر است و اگر اهمیت زیادی به تمیز بودن توالت می‌دهید، این مدل مناسب است. چون به راحتی تمیز می‌شود و درزی بین قطعات آن وجود ندارد که محل تجمع گرد و خاک و آلودگی باشد.

جالب است بدانید که مدل‌های مختلف اما معدودی از توالت های فرنگی یک تکه ساخته شده است. مخازن برخی از این توالت‌ ها نسبتا کوچک، حجم و ارتفاع کمی دارد. در حالی که مدل‌های دیگری از توالت های یک تکه ساخته شده است که مخازن آن‌ها نسبتا حجیم و با ارتفاع بیشتری نسبت به نوع اول تولید شده است. خوشبختانه بیشتر توالت های یک تکه به سبک معاصر و مدرن ساخته شده و شما می‌توانید تنوع زیادی از این مدل توالت را در بازار مشاهده کنید.

۳. توالت فرنگی با مخزن مرتفع (توالت فرنگی مخزن بالا)

نوع دیگری از توالت فرنگی ساخته شده است که به توالت با مخزن مرتفع (توالت مخزن بالا)، نامیده می‌شود. از لحاظ عملکردی توالت های مخزن بالا به همان روش توالت های دو تکه کار می‌کند. تنها تفاوت این دو نوع توالت در این است، که مخزن این توالت بسیار بالاتر از صندلی آن و روی دیوار نصب شده و این امر لوله‌کشی بین توالت و مخزن را آشکار می‌کند. اگر علاقه‌مند به طرح‌های کلاسیک و قدیمی هستید، این مدل توالت فرنگی به دلیل مشخص بودن لوله‌کشی حال‌و‌هوایی قدیمی دارد. درواقع توالت های فرنگی با مخزن بالا یک مدل جذاب برای سبک قدیمی است و می‌توان از رنگ لوله‌کشی به عنوان یک عنصر دکوراسیون استفاده کرد.

جالب است بدانید، به دلیل جذابیت در طراحی این مدل توالت فرنگی، قیمت آن‌ها نسبت به دو مدل قبلی گران‌تر است. شاید یکی دیگر از دلایل این گرانی، تولید کم این مدل توالت فرنگی است. اگر به دنبال سبکی متفاوت در دیزاین و دکوراسیون سرویس بهداشتی هستید، این مدل انتخاب مناسبی است.

۴. توالت فرنگی توکار یا دیواری

توالت فرنگی دیواری، نوع دیگری از توالت است که توانسته نظر بسیاری از مصرف‌کنندگان را به خود جلب کند. درواقع توالت‌ های دیواری به سرویس بهداشتی نمای زیبا، منحصربه‌فرد و کم‌نظیری می‌بخشد. نکته جالب و البته مفید در مورد این مدل توالت فرنگی، مخزن آن است که درست داخل دیوار کارگذاشته می‌شود. درواقع بخش حجیمی از توالت داخل دیوار پنهان شده و باعث صرفه‌جویی قابل توجهی در اشغال فضا به‌ویژه سرویس‌های بهداشتی یا حمام‌های کوچک می‌شود. در این مدل، بین کاسه توالت و زمین ارتفاع وجود دارد که می‌توان آن را تغییر داد.

قیمت توالت دیواری نسبت به مدل‌های دیگر گران‌تر است. همچنین برای نصب این مدل توالت فرنگی لازم است، لوله‌کشی داخلی سرویس بهداشتی یا حمام مناسب باشد. یکی دیگر از دلایل گران بودن توالت دیواری، نصب آن است. برای نصب به متخصصان و افراد خبره احتیاج است، در حالی که برای نصب توالت‌های دیگر، نیازی به تخصص خاصی نیست. اگر از آن دسته افرادی هستید که برایتان ظاهر براق، نما و دکوراسیون مدرن و مینی‌مالیستی مهم است، پیشنهاد می‌کنیم از توالت فرنگی دیواری استفاده کنید. این دقیقا چیزی است که شما برای دکوراسیون خاص و منحصربه‌فرد سرویس بهداشتی نیاز دارید.

۵. توالت فرنگی توکار زمینی (بک تووال، Back to Wall)

یکی دیگر از مدل‌های پرطرفدار در بین توالت‌ های فرنگی، مدل توالت بَک تووال است. در این مدل کاسه و پایه توالت روی زمین قرار دارد ولی مخزن داخل دیوار تعبیه می‌شود. درواقع این مدل شبیه توالت فرنگی توکار است که با ارتفاع متغیر از سطح زمین کارکذاشته می‌شود. فقط در نوع قبل کاسه و پایه توالت از زمین فاصله دارد ولی در این مدل، کاملا به زمین متصل است. نکته مثبت در مورد توالت فرنگی توکار زمینی، اشغال فضای کم، نظافت آسانتر و بهداشتی‌تر بودن آن نسبت به مدل‌های دیگر است. اما نکته منفی قیمت بالای آن و هزینه بالای توالت هنگام نصب است.

دیدگاه‌ها 0

*
*

باز کردن چت
قدرت گرفته از غرفه
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟